Column Annemieke Wissink

Door Annemieke Wissink op 25 november 2021

Ik ga voor vier zetels

Afgelopen week hadden we de eerste bijeenkomst met de top van de lijst. Met onze vier kandidaat-raadsleden, Marie-José Luttikholt, Vincent ten Voorde, Daniëlle Alink en Nicolien Boekhoudt. En tijdens de fotoshoot voor het campagnemateriaal bekroop mij een enorm gevoel van optimisme. Het zonnetje brak door, de sfeer was meer dan goed. En opeens voelde ik me heel trots. Op deze vier fantastische kandidaten die ons willen vertegenwoordigen in de raad en trots op onze partij. Want wat hebben wij een mooie partij!

Al vele jaren strijden wij voor de mooiste idealen: vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, duurzaamheid en solidariteit. Voor het recht op een fatsoenlijk bestaan voor iedereen. Hierbij staan wij op de schouders van reuzen, en daarom zijn we schatplichtig om te knokken voor een eerlijke samenleving en te blijven omzien naar hen die dat nodig hebben. Dat zit in ons DNA en dat zit ook zeker in deze vier kandidaten. Daarom moeten zij alle vier in de gemeenteraad. Alleen al daarom moeten wij minimaal vier zetels halen.

En het kan, dat geloof ik heilig. De uitslag bij de herindelingsverkiezingen in Purmerend laat dit nog eens zien. Hier zijn we met 5 zetels de tweede partij geworden. Er waait een andere wind, een wind waarvan wij kunnen gaan profiteren. We hebben uitstekende kandidaten, we hebben een krachtig diep-sociaaldemocratisch programma, onder andere gericht op het bouwen van meer betaalbare woningen, het aanpakken van schulden en armoede en het investeren in belangrijke voorzieningen zoals bibliotheken, wijkcentra en speeltuinen.

Nu nog een vlammende campagne en dan zijn er minimaal vier zetels binnen ons bereik. Dus doe mee, sluit je aan. We kunnen alle hulp gebruiken tijdens deze campagne. Ik ga voor vier zetels. Vier zetels waarmee we het verschil kunnen maken in de stad. Waarmee we ervoor kunnen zorgen dat in Hengelo iedereen weer gezien wordt.