Column Imdat Yikilmaz

14 december 2020

Het jaareinde nadert en daarmee gaan we een wel erg bijzonder jaar afsluiten. Het Coronavirus heeft een ongekende impact gehad op ons dagelijks leven, en eerlijk gezegd geloof ik erin dat ook na Corona ons leven er echt anders uit zal zien vergeleken met de tijd daarvoor.

We zullen minder gaan reizen voor ons werk aangezien we geleerd hebben dat online vergaderen vaak een goed alternatief is, meer aandacht besteden aan hygiëne, beter waarderen van zaken die we nu vanwege Corona niet meer kunnen doen, enz…

Wat deze tijd mij ook erg goed geleerd heeft is dat je je goed moet beseffen dat niets in het leven vanzelfsprekend is en dat je blij moet zijn met alles wat je hebt:

• Geld hebben maar er niets mee kunnen doen aangezien de winkels/cafe’s gesloten zijn of dat er een reisverbod is zodat je niet op vakantie kunt.
  • Familie/vrienden/kennissen hebben maar deze niet meer kunnen opzoeken vanwege de geldende regels.
  • Sociaal leven wat momenteel nagenoeg niet meer bestaat.
  • Gezondheid die je nu in 1 klap kwijt kunt raken.
  • Inkomen wat deels wegvalt omdat je je baan verloren hebt.

We spreken over de tijd na Corona maar wanneer dat precies is weet momenteel nog niemand. In de hele wereld is er momenteel een grote strijd gaande om een werkend vaccin te ontwikkelen. Hoe goed en hoe snel dat zal gebeuren weten we momenteel ook nog niet.

De maatschappelijke discussie die over het Coronavirus en de bijbehorende vaccin lopen behoorlijk uiteen. De éen beweert dat het allemaal een opgezet spel is en dat we massaal voor de gek worden gehouden en de ander zegt dat dit de ergste pandemie is in de historie van de mensheid en dat we nu met man en macht alle zeilen moeten bijzetten om het virus een halt toe te roepen. De rol van het internet is hierin erg groot want kijk nu eens hoe makkelijk het is om een stuk te schrijven of een video te maken en op internet te zetten en daarmee in 1 klap heel veel mensen te bereiken.

Al met al maakt dit de situatie rondom het Coronavrirus er niet makkelijker op en snakt in de tussentijd iedereen naar de tijd na Corona.

Blijf gezond en pas goed op elkaar.