DUMPEN GROF VUIL MOET AFGELOPEN ZIJN!

Door Marie-José Luttikholt op 15 september 2018

PvdA wil het de inwoners gemakkelijker maken.

Net als voor iedereen is ook voor de PvdA de afvaldump van grof vuil een grote ergernis. Het straatbeeld verloederd en dit is niet bevorderend voor het woongenot.

Het college in de persoon van wethouder van Wakeren gaf in een krantenbericht aan hogere boetes te willen uitdelen aan de herleidbare personen.

Dit kan een oplossing zijn.

Als PvdA vinden wij dit geen goede oplossing. Wij kijken liever naar hoe je het de mensen gemakkelijker kan maken en dus het probleem kunt oplossen.

Wij stellen voor dat er twee keer per jaar in iedere buurt een container wordt geplaatst door Twente Milieu waar de inwoners hun grof vuil naar toe kunnen brengen. Tevens lijkt het ons goed dat hier de kringloop bij wordt betrokken zodat zij de spullen die nog bruikbaar zijn daar gelijk uit kunnen halen.

Wij vragen het college dit voorstel verder uit te werken en de kosten hiervan op te nemen in de begroting.

Met vriendelijke groeten,

Marie-Jose Luttikholt

Fractievoorzitter PvdA

Marie-José Luttikholt

Na drie perioden als raadslid voor de PvdA Hengelo is Marie-José Luttikholt sinds 25 mei 2022 wethouder in de gemeente Hengelo. Tot haar portefeuille behoren WMO, zorg, welzijn, cultuur en de coördinatie van de wijkgerichte aanpak. Daarnaast is ze wijkwethouder voor Hengelose Es, Groot Driene en Wilderinkshoek. Contact opnemen met Marie-José kan via [email protected].

Meer over Marie-José Luttikholt