Fietsroutes voor schoolgaande kinderen moeten veilig en voorspelbaar zijn.

17 augustus 2020

Schriftelijke vragen aan het college van B&W

Geachte college van B&W,

Onlangs hebben we zowel in de TC Tubantia als in de gemeentelijke communicatiekanalen kunnen lezen dat er wegwerkzaamheden gepland zijn op de fietspaden op de Bornsestraat. Werkzaamheden op fietspaden op het moment dat de scholen weer open gaan waardoor veel schoolgaande kinderen alternatieve routes moeten gaan kiezen.

Als PvdA fractie zijn wij van mening dat deze werkzaamheden beter in de schoolvakantie gepland hadden moeten worden. Schoolgaande kinderen ineens verassen met het verplichten van het nemen van alternatieve routes komt wat ons betreft de verkeersveiligheid niet ten goede.

Wij hebben daarom de volgende vragen:

1. Bent u het met ons eens dat deze wegwerkzaamheden op de fietspaden beter gepland hadden kunnen worden in de schoolvakantie? Zo ja, wat is de reden dat dit toch buiten de schoolvakantie gepland is?
  2. Bent u het met ons eens dat wanneer we schoolgaande kinderen verplichten met het nemen van alternatieve routes dit de verkeersveiligheid niet ten goede zal komen?
  3. Zijn de scholen die in de omgeving van de Bornsestraat gevestigd zijn geïnformeerd over deze werkzaamheden?
  4. Zijn er, naast het aangeven van alternatieve routes, nog andere maatregelen getroffen zodat schoolgaande kinderen veilig naar hun school toe kunnen fietsen via de alternatieve routes?

Met vriendelijke groet,

Imdat Yikilmaz
Raadslid PvdA Hengelo

Waar ben je naar op zoek?