Full service station Hengelo, natuurlijk!

Door Marie-José Luttikholt op 4 januari 2021

Geacht College,

Vandaag konden wij in “dagblad Tubantia” lezen dat ons station in Hengelo, het centraal station Twente, van full naar nul service gaat. Wij zijn hiervan geschrokken en waren blij te lezen dat het nog geen gelopen race is. We hebben als PvdA daarom de volgende vragen aan het college:

1. Is het college het met ons eens dat als de internationale trein naar Berlijn via Hengelo blijft rijden het wenselijk is dat je hiervoor op het station een treinkaartje kunt kopen en informatie kunt opvragen?

2. Is het college het met ons eens dat Hengelo het knooppunt is van internationale treinen in Twente en dat het daarom logisch zou zijn dat je daar een bepaalde service bij mag verwachten waarbij nationale- en internationale reizigers bij vragen geholpen worden hun weg te zoeken?

3. Kan het college aangeven in hoeverre zij bereid is om hierover een indringend gesprek te voeren met de NS om te proberen voor Hengelo toch een service station en daarnaast banen voor Twente te behouden?

Graag zien wij uw antwoorden tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Marie-José Luttikholt

Fractievoorzitter PvdA Hengelo

Marie-José Luttikholt

Na drie perioden als raadslid voor de PvdA Hengelo is Marie-José Luttikholt sinds 25 mei 2022 wethouder in de gemeente Hengelo. Tot haar portefeuille behoren WMO, zorg, welzijn, cultuur en de coördinatie van de wijkgerichte aanpak. Daarnaast is ze wijkwethouder voor Hengelose Es, Groot Driene en Wilderinkshoek. Contact opnemen met Marie-José kan via [email protected].

Meer over Marie-José Luttikholt

Waar ben je naar op zoek?