Door op 10 maart 2015

PvdA Hengelo bezorgd over begeleid wonen van jongvolwassenen aan de Marskant

De fractie van de PvdA stelt schriftelijke vragen aan het Hengelose college over een mogelijke vestiging voor begeleid wonen van jongvolwassenen aan de Marskant. Naast vragen rondom de vestiging van deze instelling vraagt de fractie van de PvdA in Hengelo het college ook om nadrukkelijk in overleg te gaan met buurtbewoners alvorens er een vergunning wordt verleend.

PvdA-raadslid Imdat Yikilmaz: “De bewoners in deze wijk hebben in het nabije verleden al overlast gehad van, onder andere, een vestiging van Back2Basic aan de Emmaweg. In het kader hiervan is deze instelling ook verhuist naar een andere locatie. Om nu weer een soortgelijke instelling plaats te geven in deze buurt lijkt ons geen goed idee. Als er een vergunningsaanvraag ligt zou het het college allereerst in gesprek moeten gaan met de buurtbewoners voordat er een vergunning kan worden verleend ”.

In het verleden heeft de Dichtersbuurt veel overlast gehad van onder andere Back2Basic, de horeca aan de Emmaweg en vandalisme door uitgaanspubliek. De situatie lijkt de laatste tijd verbeterd.