Door op 19 juli 2015

PvdA Hengelo is onaangenaam verrast over vertraging aanpassing Deurningerstraat

De fractie van de PvdA in Hengelo stelt schriftelijke vragen aan het college over het feit dat de plannen voor de reconstructie van de Deurningerstraat vertraging hebben opgelopen. De PvdA wil weten wat er mis ging en hoe zo snel mogelijk tot een oplossing wordt gekomen.

Al geruime tijd is de gemeente met omwonenden in overleg om de Deurningerstraat voor fietsers veiliger te maken. Er leek een oplossing voor handen om ook ter hoogte van fietsenzaak Busscher tot een aanvaardbare oplossing te komen, maar door een meetfout blijkt dit plan niet haalbaar. De PvdA is zeer onaangenaam verrast door deze ontwikkelingen.

Gemeenteraadslid Imdat Yikilmaz: ‘Als PvdA fractie in Hengelo zijn wij enorm verrast door dit bericht. Een snelle aanpassing van de Deurningerstraat is voor de veiligheid van fietsers van groot belang. Daarbij is verdere vertraging niet acceptabel.”

De fractie wil weten waar het mis is gegaan en op welke termijn een oplossing voor het probleem wordt verwacht. De PvdA wil dat de aanpak van de verkeersveiligheid nu absolute prioriteit krijgt.

Waar ben je naar op zoek?