20 november 2013

PvdA Hengelo klaar voor de verkiezingen

De ledenvergadering van de Hengelose PvdA heeft op dinsdag 19 november de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 vastgesteld.  Op 12 november was al door de leden ingestemd met het verkiezingsprogramma. De PvdA is daarmee klaar voor de komende verkiezingen.

Fractievoorzitter Maarten Hollander werd door de leden gekozen tot lijsttrekker. Wethouder Jan Bron is op de tweede plek opnieuw aangewezen als wethouderskandidaat voor de komende raadsperiode. Hollander en Bron worden gevolgd door de zittende raadsleden Marie-José Luttikholt (3) en Belinda van Oosten (4). Wim Winter werd door de leden gekozen op plek 5, waardoor Jacob Pol de hoogste nieuwe binnenkomer is op plek 6. De hele kandidatenlijst van de PvdA vindt u hier.

Lijsttrekker Maarten Hollander is blij met de kandidatenlijst: ‘deze lijst is een goede mix van ervaring en goede nieuwe mensen. Ik ben er trots op dat we als PvdA Hengelo weer in staat zijn gebleken om goede mensen te vinden om de komende vier jaar het gezicht te zijn van de PvdA in Hengelo’.

Het Verkiezingsprogramma van de PvdA Hengelo 2014-2018 heeft als titel ‘De PvdA in de buurt’. De komende jaren komen er belangrijke nieuwe taken op de gemeente af op het gebied van langdurige zorg, werk, dagbesteding en jeugdzorg. De PvdA is blij dat deze taken naar de gemeente toe komen: Het biedt kansen om zorg dichtbij mensen te organiseren, in de buurten. Het biedt kansen om heel gericht te kijken naar mogelijkheden om mensen te laten meedoen: bij voorkeur in een reguliere baan, maar ook door vrijwilligerswerk of dagbesteding. Op die manier kunnen we zoveel mogelijk mensen aan het werk helpen, de zorg organiseren die mensen nodig hebben en kan iedereen meedoen in Hengelo.

Waar ben je naar op zoek?