Door Marie-José Luttikholt op 8 oktober 2015

PvdA Hengelo reikt eerste rode opsteker uit aan SkateLab

De PvdA Hengelo reikt op 7 oktober de eerste rode opsteker uit aan SkateLab. SkateLab is de stichting skatevoorzieningen Hengelo, die al jaren werkt aan de realisatie van een Skatepark in Hengelo. De rode opsteker is een speld die fractie van de PvdA in Hengelo een aantal keer per jaar gaat uitreiken aan mensen, organisaties of instellingen die een bijzondere bijdrage leveren in Hengelo.

Raadslid Marie-José Luttikholt: “Skatelab is al jaren bezig met de ontwikkeling van de plannen voor een Skatepark. Als PvdA juichen we de komst van een skatepark in Hengelo toe. Een skatepark is een belangrijke ontmoetingsplaats voor jongeren en draagt bij aan de levendigheid van de stad. Daarom is deze eerste rode opsteker voor Skatelab dik verdiend!”.

Skatelab heeft de plannen voor het skatepark op het Industrieplein achter het station de afgelopen maand gepresenteerd in een politieke markt. De PvdA is erg enthousiast over de plannen. “Het skatepark wordt goed ingepast in de omgeving. Het is daarmee niet zomaar een skatepark, maar draagt ook bij aan de kwaliteit van de openbare ruimte achter het station. Het ontwerp doet aan als een park waar het goed vertoeven zal zijn voor jong en oud. Wij gaan er vanuit dat het skate park een aanzuigende werking zal hebben. Het zal extra reuring brengen in de stad en daar zijn we blij mee. Ik hoop dat de aanleg van het skatepark snel kan beginnen”, aldus Luttikholt.

De rode opsteker is uitgereikt aan Tjeerd Derkink en Marko Matic van SkateLab op de plek waar het nieuwe skatepark moet komen. De speld is ontworpen door Nicole van Heeswijk, een lokale edelsmid.

Marie-José Luttikholt

Na drie perioden als raadslid voor de PvdA Hengelo is Marie-José Luttikholt sinds 25 mei 2022 wethouder in de gemeente Hengelo. Tot haar portefeuille behoren WMO, zorg, welzijn, cultuur en de coördinatie van de wijkgerichte aanpak. Daarnaast is ze wijkwethouder voor Hengelose Es, Groot Driene en Wilderinkshoek. Contact opnemen met Marie-José kan via [email protected].

Meer over Marie-José Luttikholt