PvdA Hengelo stemt tegen de definitieve Verordening Jeugdhulp

Door Marie-José Luttikholt op 16 juli 2018

In de gemeenteraadsvergadering van woensdag 18 juli staat de vaststelling van de definitieve Verordening Jeugdhulp op de agenda. Wij gaan tegen deze verordening stemmen en wel hierom:

We hebben opnieuw gesproken met de adviesraad. Ons inziens straalt deze verordening geen vertrouwen maar wantrouwen uit naar de professionals, daarnaast tuigt u ter controle uw eigen ambtenaren apparaat op wat dus de nodige kosten met zich meebrengt.

Een verstoorde relatie op basis van wantrouwen met onze professionals in de zorg zal ons inziens eerder zorgen voor een verhoging van de kosten in plaats van een verlaging.

Als u wilt dat er anders en daardoor kosten besparend gewerkt wordt zal u eerst vertrouwen moeten hebben in elkaar en moeten zorgen dat er een gezamenlijk probleem gemaakt wordt wat je ook samen wilt oplossen waarbij gebruik gemaakt wordt van de kracht van de professional.

Marie-José Luttikholt

Fractievoorzitter PvdA Hengelo

Marie-José Luttikholt

Na drie perioden als raadslid voor de PvdA Hengelo is Marie-José Luttikholt sinds 25 mei 2022 wethouder in de gemeente Hengelo. Tot haar portefeuille behoren WMO, zorg, welzijn, cultuur en de coördinatie van de wijkgerichte aanpak. Daarnaast is ze wijkwethouder voor Hengelose Es, Groot Driene en Wilderinkshoek. Contact opnemen met Marie-José kan via [email protected].

Meer over Marie-José Luttikholt