Door op 7 maart 2014

PvdA Hengelo vraagt naar veiligheid Marktplein

Naar aanleiding van berichtgeving in de Twentse Courant Tubantia heeft de Hengelose PvdA-fractie schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders over de veiligheid van de elektrische installatie op het Hengelose marktplein. In het artikel wordt gesteld dat de elektrische installaties onder een aantal Marktpleinen niet aan de veiligheidseisen zouden voldoen. De PvdA-fractie is verrast door deze berichtgeving. PvdA-fractievoorzitter Maarten Hollander: “Wij hebben nooit signalen gehad dat er een veiligheidsprobleem was met de elektrische installatie op het Marktplein. We willen graag weten of het college hier wel van wist. De veiligheid van de bezoekers van de markt staat wat ons betreft voorop, daar mag geen enkele twijfel over zijn. Vandaar dat we het college om opheldering vragen. Als er inderdaad niet aan de veiligheidseisen wordt voldaan, moeten er maatregelen genomen worden.”

De schriftelijke vragen die de fractie heeft gesteld vindt u hier: Schriftelijke vragen electrische installatie Marktplein