Door op 12 juni 2014

PvdA Hengelo wil snel duidelijkheid over hoge energienota’s

De fractie van de PvdA vraagt het Hengelose college om contact op te nemen met de directie van Welbions om de problematiek rondom de hoge energienota’s, voor de bewoners aan de F.Zernikestraat, op te helderen. De fractie wil verder dat de directie van Welbions eventuele fouten snel herstelt en de bewoners een coulante terugbetalingsregeling aanbiedt.

De fractie realiseert zich dat de gemeente geen partij is bij het ontstane probleem, maar wil toch dat het college hierover contact opneemt met de directie van Welbions.

PvdA-raadslid Imdat Yikilmaz: “Er is grote onrust en onduidelijkheid onder de bewoners van de F. Zernikestraat over de hoge energienota’s die hier de dupe lijken te worden van miscommunicatie tussen twee instanties. Momenteel is het van groot belang dat beide instanties het eens worden over een heldere communicatie richting de bewoners waarbij er ook direct een coulante terugbetalingsregeling wordt afgesproken met de bewoners”.