Door Marie-José Luttikholt op 15 april 2014

PvdA wil snel duidelijkheid over kwaliteit Tuindorpvijver

Op 6 oktober 2013 stelde de PvdA-gemeenteraadsfractie vragen aan het college van burgemeester en wethouders over de kwaliteit van de Tuindorpvijver. Deze vragen bleven tot op heden onbeantwoord. De fractie wil op hele korte termijn antwoord van het college op de gestelde vragen.

In september 2013 is blauwalg aangetroffen in de Tuindorpvijver. De PvdA-fractie heeft het college gevraagd de oorzaak van de blauwalg te onderzoeken. Gevreesd wordt dat de blauwalg veroorzaakt wordt door het vissen in de vijver.

PvdA-raadslid Marie-José Luttikholt: ‘de tuindorpvrijver is een prachtig stukje Hengelo. Een unieke zwemvijver, waarbij het van groot belang is dat de waterkwaliteit goed blijft. Daarom willen wij dat het college bekijkt of het vissen een oorzaak is van de blauwalg. Daarnaast moeten afspraken worden gemaakt over het behoud van een goede waterkwaliteit. Nu staat het nieuwe zwemseizoen voor de deur, maar het college heeft nog altijd geen antwoord gegeven op onze vragen. Dit moet nu echt op hele korte termijn gebeuren.’

Marie-José Luttikholt

Na drie perioden als raadslid voor de PvdA Hengelo is Marie-José Luttikholt sinds 25 mei 2022 wethouder in de gemeente Hengelo. Tot haar portefeuille behoren WMO, zorg, welzijn, cultuur en de coördinatie van de wijkgerichte aanpak. Daarnaast is ze wijkwethouder voor Hengelose Es, Groot Driene en Wilderinkshoek. Contact opnemen met Marie-José kan via [email protected].

Meer over Marie-José Luttikholt