Door Marie-José Luttikholt op 29 juni 2017

Rabotheater als theater van de stad

Het Rabotheater wordt, als het aan de PvdA ligt, een theater van de stad. Een theater dat gemakkelijk toegankelijk is en wat volop draait, elke dag. Het zou de mogelijkheid moeten bieden aan verenigingen om daar je optreden te verzorgen tegen kostprijs, als er op dat moment geen voorstelling gepland staat.

Bovendien zou het theater overdag ook geopend moeten zijn. De dagbesteding zoals het Rabotheater dat nu al ingezet heeft bij “so Nice” zou uitgebreid kunnen worden naar het theater zelf.

Een samenwerking met onze andere twee sterke cultuurpoten in de stad, popmuziek(Metropool) en cultuureducatie(Oyfo) zou voor ons van groot belang zijn. Samen zouden zij wat ons betreft ook verantwoordelijk zijn voor een mooi cultureel programma op de basisscholen en voortgezet onderwijs. Dit programma kan zowel op de scholen als in de verschillende voorzieningen plaatsvinden.

Daarnaast blijft het Rabotheater natuurlijk verantwoordelijk voor mooie programmering in het theater zoals we dat al jaren gewend zijn. Door het gebouw weer in handen van de gemeente te laten vallen kan het Rabotheater zich wat ons betreft richten op de zaken waar ze goed in zijn en zich concentreren op hun nieuwe taak “theater van de stad”.

Marie-José Luttikholt

Na drie perioden als raadslid voor de PvdA Hengelo is Marie-José Luttikholt sinds 25 mei 2022 wethouder in de gemeente Hengelo. Tot haar portefeuille behoren WMO, zorg, welzijn, cultuur en de coördinatie van de wijkgerichte aanpak. Daarnaast is ze wijkwethouder voor Hengelose Es, Groot Driene en Wilderinkshoek. Contact opnemen met Marie-José kan via [email protected].

Meer over Marie-José Luttikholt