Schriftelijke vragen – Vertrek Siemens uit Hengelo

16 november 2017

Hengelo, 16 november 2017

Geacht college,

De PvdA is enorm geschrokken van het bericht dat Siemens in Hengelo de deuren gaat sluiten. Hierdoor verliezen waarschijnlijk honderden mensen hun baan, wat voor elk van hen een persoonlijk drama is. Daarnaast verliest Hengelo een groot bedrijf wat niet goed is voor de stad. Dit kan toch niet waar zijn. Wij hebben daarom de volgende vragen aan het college,

1. Was het college op de hoogte van het feit dat Siemens van plan was de deuren in Hengelo te sluiten?
  2. Is het college bereid om met de directie van Siemens in overleg te gaan om te proberen Siemens open te houden en daarmee de banen voor de werknemers van Siemens te behouden?
  3. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren, is het college dan bereid om met Siemens in overleg te gaan om te zorgen dat de huidige medewerkers op een goede manier toegeleid worden naar een andere voor hen passende baan?
  4. Is het college het met ons een dat we als politiek alles moeten proberen om het bedrijf Siemens en daarmee de vele banen voor Hengelo en de regio te behouden?
  5. Kan het college ons laten weten wat de acties van hen zullen zijn naar Siemens toe?

Wij hopen op een snel antwoord.

Met vriendelijke groeten

Marie-Jose Luttikholt
Fractievoorzitter PvdA

Waar ben je naar op zoek?