Samenspel

Hengelo heeft een rijk verenigingsleven en aanbod aan kunst, sport en cultuur. Naast de waardevolle programmering van Schouwburg Hengelo, Metropool, FBK, Oyfo en de bibliotheek zijn er wekelijks op veel plekken in onze stad feesten en evenementen geïnitieerd door ondernemers, kunstenaars, verenigingen en inwoners.

Hengelo heeft een rijk verenigingsleven en aanbod aan kunst, sport en cultuur.

Naast de waardevolle programmering van Schouwburg Hengelo, Metropool, FBK, Oyfo en de bibliotheek zijn er wekelijks op veel plekken in onze stad feesten en evenementen geïnitieerd door ondernemers, kunstenaars, verenigingen en inwoners. De PvdA wil dit behouden en het liefst verder uitbreiden.

Van Schouwburg Hengelo, Metropool, Oyfo en de bibliotheek verwacht de PvdA dat zij een grotere, actievere rol oppakken binnen het basis- en voortgezet onderwijs. Alle kinderen en jongeren sporten, gaan naar musea theater en poppodia. Breng muziek, sport, theater en beeldende kunst binnen bij alle scholen, buitenschoolse opvang en wijkcentra.