Laat je energietoeslag niet liggen!

18 september 2022

Om de stijgende energieprijzen te compenseren is er de mogelijkheid voor lagere inkomens om een energietoeslag aan te vragen van 1.300 euro. We krijgen signalen dat veel mensen die recht hebben op deze toeslag het nog niet hebben aangevraagd.

De voorwaarden en de mogelijkheid om de energietoeslag aan te vragen is te vinden op de site van de gemeente: www.hengelo.nl.

Lukt het aanvragen van de energietoeslag niet via de website? Medewerkers van het zorgloket of het publieksplein van de gemeente. Bel voor een afspraak met 14 074. Ook kunt u naar het Informatiepunt digitale overheid in de bibliotheek. Te bereiken via 074 2452 565.

Helaas is er nog geen duidelijkheid over de energietoeslag voor studenten. De rechter heeft bepaald dat de gemeente niet alle studenten mag uitsluiten van de energietoeslag. Op dit moment onderzoekt de gemeente wat de gevolgen zijn van deze uitspraak. Zodra hier meer over bekend is zullen we daarover informeren.

Daarnaast werkt het college aan een noodplan ter aanvulling op de energietoeslag van het rijk. Begin oktober zal duidelijk zijn hoe dit plan eruit ziet en wie er voor in aanmerking kan komen. Zodra er meer over bekend is, zullen we daarover informeren.

Voor vragen kan je ons ook altijd een bericht sturen via [email protected]!