PvdA Hengelo onaangenaam verrast door plotselinge sluiting Stadspromotie Hengelo

26 oktober 2018

Geachte college van B&W,

als PvdA Hengelo zijn wij onaangenaam verrast door de plotselinge sluiting van het kantoor van Stadspromotie Hengelo. In het artikel in TC Tubantia wordt verder vermeld dat het zou gaan over 5 medewerkers die niet meer zouden willen samenwerken met directeur Wouter Reinders.

De PvdA Hengelo is van mening dat Stadspromotie Hengelo een belangrijke instelling is onze stad en dat die niet zomaar gesloten zou moeten worden, vooral nu in tijden waarin we bezig zijn om de binnenstad een impuls te geven en meer bezoekers en nieuwe ondernemers naar onze binnenstad willen trekken.

Wij hebben de volgende vragen voor het college:

1. Sinds wanneer is het college op de hoogte van deze sluiting?
  2. Is er overleg geweest tussen Stadspromotie Hengelo en het college over deze sluiting?
  3. Aangezien Stadspromotie Hengelo een belangrijke partner is in het binnenstad project; welke consequenties heeft de sluiting van het kantoor van Stadspromotie Hengelo en het conflict met directeur Wouter Reinders voor het binnenstad project?
  4. Kan het college ons vertellen wanneer het kantoor van Stadspromotie Hengelo weer open gaat?
  5. Hoe voorziet het college de toekomst van Stadspromotie Hengelo nu er een conflict is met directeur Wouter Reinders?

Met vriendelijke groet,

Imdat Yikilmaz