Door op 1 maart 2016

Renovatie en nieuwbouw Twentebad

Het Twentebad is in het afgelopen halfjaar tweemaal onderwerp van gesprek geweest tijdens politieke markten waarin de renovatie en nieuwbouw plannen gepresenteerd en besproken zijn voor het 43 jaar oude bad. In de raadsvergadering van woensdag 24 februari is de raad unaniem akkoord gegaan met de plannen.

Als gevolg van de stijgende onderhoudskosten, de oplopende vraag van verschillende groepen uit de samenleving voor een plekje in het zwembad en de veranderende functie van het zwembad voor bijvoorbeeld zorg staat ons een ingrijpende renovatie en nieuwbouwproject te wachten met een totale kostenplaatje van 9,2 miljoen euro. Daarvoor worden de installaties vervangen, het zwembad optimaal geïsoleerd, het sanitair vernieuwd, het 50-meter bad permanent overkapt, een beweegbare bodem geïnstalleerd, een nieuwe entree gebouwd en het zwembad beter toegankelijk gemaakt voor minder

De overkapping van het 50-meter bad zorgt ervoor dat we hierin uniek worden binnen een straal van 100 km in Nederland en dat het bad 365 dagen per jaar gebruikt kan worden. Hiermee zijn/worden we ook het regionale trainingscentrum van het KNZB (Koninklijke Nederlandse Zwembond) in Oost-Nederland.

Al met al een groot en ingrijpend project waardoor we eind 2019 zullen beschikken over een geweldig zwembad dat toegankelijk is voor alle doelgroepen in onze samenleving.