Door op 31 mei 2016

Werkbezoek aan Twente Buzzards

De gemeente Hengelo werkt aan een nieuwe sportnota waarin het beleid op het gebied van sport wordt vastgelegd voor de komende jaren. Om zo goed mogelijk input te kunnen geven voor deze sportnota hebben we in de afgelopen periode werkbezoeken gebracht aan sportverenigingen.

In april waren we bij basketbalvereniging Twente Buzzards de laatste is en volgende maand brengen we een bezoek aan gymnastiekvereniging HGV.

Twente Buzzards is een basketbalvereniging in Hengelo met iets meer dan 200 leden. Net zoals vele andere binnensportverenigingen maakt ook Twente Buzzards gebruik van de sporthallen in Hengelo. Dit gaat op basis van een huurprijs per uur voor de gebruikte sporthal waarbij de Twente Buzzards ongeveer 70 uur per week aan sporthallen huurt. Dit zijn dan sporthallen op verschillende locaties in Hengelo.

We hebben met de vereniging gesproken over de niet gestegen jeugdsportsubsidie terwijl de lasten wel gestegen zijn, de hoogte van de zaalhuur, het in eigen beheer willen hebben van een kantine en de gewenste herverdeling van de sporthallen in Hengelo waardoor Twente Buzzards vaker in dezelfde sporthal kan spelen om zodoende meer het verenigingsgevoel te creëren.

Al met al belangrijke punten die we samen met de punten vanuit de andere sportverenigingen zullen meenemen in de sportnota.