Chantal Toren wordt raadslid voor de PvdA Hengelo

13 februari 2023

Chantal Toren wordt de opvolger van Danielle Alink als raadslid voor de PvdA Hengelo. Toren is sinds maart 2022 fractievertegenwoordiger voor de fractie van de PvdA in de gemeenteraad van Hengelo. Als raadslid zal Toren zich bezig gaan houden met de portefeuilles sociaal domein, armoedebeleid, integratie, kunst, cultuur en de wijkgerichte aanpak.

In het dagelijks leven is de 46-jarige Toren nu bijna drie jaar bureauhoofd bij het Fonds Bijzondere Noden in Enschede. Het FBN verstrekt financiële noodhulp wanneer er sprake is van schrijnende omstandigheden en mensen nergens anders terecht kunnen. Toren: “Armoedebestrijding, participatie en het zorgen voor perspectief in moeilijke situaties zijn zaken die me nauw aan het hart gaan. Zowel uit eigen ervaringen, maar ook vanuit mijn betrokkenheid als klantmanager & trajectbegeleider bij verschillende gemeentes.”

Fractievoorzitter Vincent ten Voorde is blij met Toren als nieuw raadslid: “Met Chantal hebben we een enthousiast en betrokken nieuw raadslid in onze fractie. Met haar kennis van het sociaal domein zal ze een goede aanvulling in de raad zijn.”