Door op 27 februari 2014

PvdA Hengelo debatteert over toekomst van de zorg

De komende jaren komen er grote veranderingen in de zorg.  Vanaf 2015 zullen de gemeenten verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de zorg en jeugdzorg.  De PvdA Hengelo organiseert op vrijdag 7 maart 2014 een openbare discussiebijeenkomst met als thema ‘zorg na 2014’ van 16.00 tot 18.00 uur in poppodium Metropool.  Voor deze bijeenkomst komt Tweede Kamerlid Otwin van Dijk, PvdA woordvoerder zorg, naar Hengelo.

Otwin van Dijk zal de bijeenkomst openen en de belangrijkste ontwikkelingen toelichten. Daarna is er volop ruimte voor vragen en discussie.  “De zorg is één van de belangrijkste thema’s voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. De gemeente gaat daarbij de komende jaren een belangrijke rol spelen. Als PvdA willen we de zorg organiseren in wijken en buurten, met sociale wijkteams met hulpverleners die de mensen in de buurt kennen. Door de zorg dichtbij mensen te organiseren kunnen we iedereen de zorg bieden die nodig is, zonder onnodige bureaucratische rompslomp, en de professionals de ruimte geven die nodig is om hun werk te doen. Ik ben blij dat Otwin van Dijk naar Hengelo komt en het gesprek aangaat over dit belangrijke thema”, aldus PvdA-lijsttrekker Maarten Hollander.