Door Marie-José Luttikholt op 5 november 2013

PvdA kiest voor Hengelo Atletiekstad

De PvdA in de Hengelose gemeenteraad kiest voor behoud van het FBK-stadion als atletiekstadion. De FBK-games zijn daarmee voor de komende jaren verzekerd. Het Hengelose college heeft de raad voorgesteld het FBK-stadion door FC Twente te laten transformeren tot voetbalstadion. Op deze manier kon fors worden bezuinigd op de jaarlijkse kosten van het stadion. De organisatie van de FBK-games heeft, samen met de atletiekverenigingen, gezocht naar mogelijkheden om de kosten voor de gemeente te verlagen, met behoud van het stadion voor de atletiek. Met het alternatieve plan van de FBK-organisatie wordt de bezuiniging op 50.000 euro na gehaald. De PvdA-fractie vindt dat de kosten voor de gemeente voor de komende jaren aanvaardbaar zijn.

PvdA-raadslid Marie-José Luttikholt: ‘We zijn blij en trots dat we met de FBK-organisatie, de atletiekverenigingen en het gemeentebestuur Hengelo als Atletiekstad kunnen behouden. Hoewel ook de plannen van FC Twente een mooie kans waren, kiezen wij voor de atletiek als stukje DNA van Hengelo. De resterende bezuiniging moeten we oplossen, maar deze leidt niet tot extra bezuinigingen bij de sportverenigingen in onze stad. Al met al een prachtige uitkomst, met alleen maar winnaars. Wij nodigen FC Twente van harte uit om samen met de gemeente te kijken naar de realisatie van een stadion voor Jong FC Twente en de FC Twente vrouwen op de huidige trainingsaccommodatie bij het FBK-stadion.’

Marie-José Luttikholt

Hengelo is de stad waar ik van hou, Het is voor mij een enorme eer dat ik de lijsttrekker mag zijn voor de PvdA Hengelo. Dat ik de komende periode het gezicht mag zijn van die partij die zo sterk geworteld is in deze mooie gemeente. Een partij die actief heeft bijgedragen aan de goede

Meer over Marie-José Luttikholt