PvdA Overijssel zet Annemieke Wissink uit Hengelo opnieuw op plek één

21 december 2022

De 41-jarige Annemieke Wissink uit Hengelo is opnieuw lijsttrekker voor de PvdA bij de Provinciale Statenverkiezingen. Wissink is sinds 2015 lid van Provinciale Staten en sinds 2019 fractievoorzitter. Uit Hengelo staan verder voormalig wethouder en Tweede Kamerlid Anja Timmer op plek 28. En Bert Otten, voormalig vicevoorzitter van de PvdA en op dit moment gewestelijk voorzitter van de Overijsselse sociaaldemocraten, staat op plek 47.

Wissink is verheugd dat ze de lijst mag voorstaan. “Ik ben enorm trots op ons mooie team. Het zijn allemaal getalenteerde en strijdlustige kandidaten uit alle hoeken van onze provincie, die staan te popelen om Overijssel eerlijker en socialer te maken. Het voelt als een eer om in deze strijd voorop te mogen gaan.”

Tijdens de ledenvergadering werd ook het verkiezingsprogramma vastgesteld. Wissink: “Het is een ambitieus sociaal programma. Dat is ook nodig want de zorgen zijn groot. Door de stijgende (energie)kosten, onbetaalbare huizen en verschraling van voorzieningen zoals openbaar vervoer, ontstaan grote problemen en veel onzekerheid. In ons programma vol sociale keuzes zetten we onder andere in op voldoende betaalbare woningen, goed openbaar vervoer en duurzame energie voor iedereen. Daarmee maken we Overijssel eerlijker en socialer.”

Na de provinciale verkiezingen kiezen de nieuwe Statenleden de leden van de Eerste Kamer. “Dat maakt deze verkiezingen dubbel-belangrijk. Want je kiest dus niet alleen voor de provincie, maar ook voor landelijk. Met een sterke linkse vuist in de Eerste Kamer kunnen we de koers van dit rechtse Randstadkabinet, flink gaan veranderen. Ga dus stemmen!” aldus Wissink.

De Provinciale Staten- en waterschapsverkiezingen zijn op 15 maart 2023. De lijst van de PvdA voor de Provinciale Statenverkiezingen is een combinatie van bekende gezichten van de huidige fractie en nieuwe kandidaten uit heel Overijssel. Elke Overijsselse gemeente is op de lijst vertegenwoordigd.