Schriftelijke vragen ISVH

17 januari 2024

Vorig jaar heeft de fractie een aantal bezoeken gebracht aan sportverenigingen in Hengelo. Naar aanleiding van het bezoek aan de Invaliden Sport Vereniging Hengelo (ISVH) heeft raadslid Nicolien Boekhoudt op 17 mei 2023 mondelinge vragen gesteld. De ISVH had namelijk te horen gekregen dat er sprake van is dat zij de gymzaal aan de Gerststraat moeten verlaten.

Tijdens de raadsvergadering kreeg Nicolien van de wethouder de toezegging gekregen dat ISVH tot 19 juli 2024 de gymzaal mag blijven gebruiken, maar dat de tijd daarna nog altijd onzeker is. Begin 2024 kreeg de fractie van ISVH een bericht dat hun gymzaal prachtig is gerenoveerd. Nieuwe vloer, nieuwe belijning en nieuwe ledverlichting, dat is natuurlijk fantastisch en ISVH is daar blij mee, maar er is nog steeds geen duidelijkheid voor de periode na 19 juli 2024.

Dit roept bij de fractie verwarring op. Deze renovatie wekt bij de indruk dat de zaal in ieder geval als gymzaal zal blijven bestaan. Echter ISVH heeft daar nog niks over gehoord, ook niet over het vervolg voor de gymzaal. Dit is voor Nicolien aanleiding geweest om de volgende vragen aan het College te stellen:

1. Is het college het met ons eens dat het onwenselijk is dat ISVH nog steeds geen duidelijkheid heeft?
2. Als de locatie aan de Gerststraat vanaf 19 juli 2024 niet meer door de ISVH gebruikt kan worden,
welke alternatieve locatie kan de vereniging voor haar activiteiten worden aangeboden? En wanneer
wordt hierover gecommuniceerd met ISVH?
3. Hoe kijkt het college naar de huidige situatie van ISVH? Hoe gaat het college ervoor zorgen dat de
communicatie met ISVH en andere verenigingen verbeterd wordt, zodat verenigingen niet zo lang in
onzekerheid hoeven te zitten?
4. Is het College bereid om op korte termijn met de ISVH aan tafel te gaan om dit huisvestingsprobleem
op te lossen? Zo nee, waarom niet?