Door Marie-José Luttikholt op 9 juni 2014

PvdA Hengelo: snel duidelijkheid voor zorg en dagbesteding

De fractie van de PvdA doet een beroep op het Hengelose college om zo snel mogelijk te komen met een beleidsplan waarin de kaders gesteld worden voor de nieuwe gemeentelijke taken op het gebied van zorg, jeugdzorg en participatie. De fractie wil mensen die op dit moment dagbesteding, zorg of ondersteuning krijgen zo snel mogelijk duidelijkheid geven.

PvdA-raadslid Marie-Jose Luttikholt: “De mensen die nu gebruik maken van de dagbesteding, maar ook van andere zorg hebben behoefte aan duidelijkheid over wat er gaat er gebeuren na 1 januari 2015. Hoe sneller hier duidelijkheid over is hoe beter. Er is veel over gepraat met de gemeenteraad, maar er ligt nog geen beleidsplan op basis waarvan de Hengelose raad kaders kan stellen. In andere gemeenten zien we dat er al wel besluiten worden genomen. We moeten op korte termijn duidelijkheid geven, dan is er nog voldoende tijd om maatwerk te leveren waar dat nodig blijkt.”

Marie-José Luttikholt

Na drie perioden als raadslid voor de PvdA Hengelo is Marie-José Luttikholt sinds 25 mei 2022 wethouder in de gemeente Hengelo. Tot haar portefeuille behoren WMO, zorg, welzijn, cultuur en de coördinatie van de wijkgerichte aanpak. Daarnaast is ze wijkwethouder voor Hengelose Es, Groot Driene en Wilderinkshoek. Contact opnemen met Marie-José kan via [email protected].

Meer over Marie-José Luttikholt